Kilometre Taşları
2016 - 2020
2016:
- 90. yıl kutlanır.
- Kamil Koç Kaptan Akademisi eğitim programı başlatılır.
2020:
2011 - 2015
2011:
- Bolu seferleri başlar.
- 4N teknolojisinin kullanıldığı otobüsler filoya dâhil edilir.
- Akıllı telefonlar üzerinden online bilet satışı başlar.
- Kâmil Koç Otobüsleri A.Ş.’nin 10 milyonuncu yolcusu taşınır.
- Rahat Hat logosu yenilenir.
2012:
- Çorum, Karabük, Kırıkkale ve Kastamonu seferleri başlar.
- Otobüslerde Lig TV yayını başlar.
- Kâmil Koç Otobüsleri A.Ş. iletişim mottosu “Yol Arkadaşım” olarak belirlenir.
- Çoğunluk hissesi Kâmil Koç Otobüsleri A.Ş.’de olan Biga Otogarı’nın yapımı tamamlanır ve işletmeye açılır.
- Kâmil Koç Brand Age dergisi tarafından “Türkiye’nin İtibarı En Yüksek Karayolu Yolcu Taşıma Şirketi” olarak gösterilir.
- 12,5 milyon yolcuya hizmet verilir.
2013:
- 14 milyon yolcuya hizmet verilir.
- Giresun, Kocaeli, Ordu, Rize, Samsun, Trabzon ve Uşak seferleri başlar.
- Brand Age dergisi tarafından “Türkiye’nin İtibarı En Yüksek Karayolu Yolcu Taşıma Şirketi” seçilir.
2014:
- “Geleceğin Liderleri Programı” ile üniversitelerde kişisel gelişim ve kariyer seminerleri düzenlenmeye başlar.
- 15,5 milyon yolcuya hizmet verilir.
- Korunmaya Muhtaç Çocuklar Vakfı (KORUNCUK) ile birlikte “Hayata İz Bırak” sosyal sorumluluk projesi hayata geçirilir.
- Adana, Aksaray, Amasya, Artvin, Gaziantep, Gümüşhane, Hatay, Kayseri, Kırşehir, Mersin, Nevşehir, Niğde, Osmaniye, Sivas, Tokat ve Yozgat seferleri başlar.
- Bursa Deniz Ulaşımı (BUDO) ile entegre taşımacılığa başlanır.
2015:
- Ağrı, Bingöl, Bitlis, Elazığ, Erzincan, Erzurum, Malatya, Muş, Sinop, Van ve Yunanistan seferleri başlar.
- 17 milyon yolcuya hizmet verilir.
2006 - 2010
2006:
- 80. yıl kutlanır.
- Oyak Renault personel taşımacılığından sonra TOFAŞ A.Ş.'nin personel taşımacılığına başlanır.
- Ulaştığı her yere %95 promosyon uygulayarak 1 TL’lik bilet satış uygulaması başlar.
- İnternetten bilet satışı başlar.
- Ekonomist dergisi tarafından yapılan araştırma sonucunda Anadolu'nun En Büyük 250 Şirketi arasında ilk ve tek karayolu yolcu taşıma şirketi olarak yer alır.
- Capital dergisinin “Türkiye’nin en büyük 500 özel şirketi” sıralamasına giren ilk ve tek karayolu yolcu taşıma şirketi olur.
- Anadolu’da en hızlı büyüyen 5. özel şirket arasında yer alır.
- Türkiye’nin ilk ve en kapsamlı “Yol, Yolcu ve Yolculuk Şiirleri Antolojisi” hazırlanır.
- “Baba Beni Okula Gönder” kampanyası kapsamında Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Karadeniz ve Akdeniz bölgelerindeki 12 kız yurdunun sosyal odaları yaptırılır.
- Tofaş Basketbol ve Voleybol takımları ile Bursaspor’a sponsor olur.
2007:
- Mediacat dergisi tarafından “Türkiye’nin En Popüler 10 Kişisel Markası” arasında gösterilir.
- Ekonomist dergisi tarafından geleneksel olarak düzenlenen “Anadolu Markaları 2007“ yarışmasında Kâmil Koç Otobüsleri A.Ş. hizmet sektörünün en iyi markası seçilir.
2008:
- Capital dergisi tarafından düzenlenen Türkiye'nin En Değerli 100 Markası araştırmasında, 17 basamak yükselerek 83. sıraya yükselir.
- Fortune dergisinin “Türkiye’nin En Büyük 500 Özel Şirketi” sıralamasına 297. sıradan girer.
- Türkiye'nin 9 şehrinde Ali Poyrazoğlu tarafından halka açık oynanan "Koçum Benim" gösterimi yapılır.
- Kâmil Koç Otobüsleri A.Ş. Genel Müdürlüğü görevine Kemal Erdoğan atanır.
2009:
- Kurum içi çalışanlarına yönelik şirket içi bülten “Maviyol” yayımlanmaya başlar.
- Kâmil Koç markası "Tanınmış Marka" olarak tescillenir.
- Bartın, Zonguldak ve Çorlu seferleri başlar.
- Kiosk üzerinden bilet satışı başlar.
2010:
- 7/24 hizmet veren Operasyon Merkezi hizmete açılır.
2003 - 2005
2003:
- Finans ve Baş Hukuk Müşavirliği birimleri oluşturulur.
- İlk kez tarifeli İstanbul-Atina seferleri başlar.
- İlk Karayolu Taşımacılık Yasası (4295) ve bağlı yönetmeliğe (25384) uyarak çalışılmaya başlar.
- Yolculuk dergisi yayımlanmaya başlar.
- İstanbul'da Alibeyköy ve Ataşehir Aktarma Merkezleri açılır.
2004:
- Yer numarasına göre bagaj fişi uygulaması başlar.
- Isparta seferleri başlar.
- Tamamen iç kaynaklarla geliştirilen operasyonel yazılım programı kullanılmaya başlar.
2005:
- Yolkart sistemi devreye sokulur.
- 1+2 özel tasarım MAN Fortuna araçlarla Rahat Hat seferleri başlar.
- Yönetmelik gereği kargo hizmetlerine son verilir.
1992 - 2002
1993:
- Yılından sonra 0 304 Mercedes Benz, Mitsubishi Prenses ve Man marka araçlarla hizmet vermeye başlar.
1994:
- Yönetim Kurulu ve icrada görev değişikliği ile yeniden yapılanma başlar.
1995:
- 0 403 Mercedes Benz marka araçlarla hizmet vermeye başlar.
- Ralkoç A.Ş. aracılığıyla yapılmakta olan kargo taşımacılığı yeniden Kâmil Koç bünyesine geçer.
1996:
- 70. yıl kutlanır.
1997:
- 0 404 Mercedes Benz marka araçlarla hizmet vermeye başlar, kontrol organizasyonu geliştirilir. Profesyonel olarak hizmet içi eğitim çalışmaları başlar.
1998:
- Tüm kaptanlar psiko-teknik değerlendirmeden geçirilmeye başlanır.
1999:
- Yolcular sigorta kuponları aracılığıyla resmi olarak ek güvence altına alınır.
2000:
- Mitsubishi Safir, Mercedes Benz 2000, Man S 2000 marka araçlarla hizmet vermeye başlar.
- Antalya-Trabzon seferlerine son verilir.
2001:
- 75. yıl amblemi yaptırılır ve 1926 doğumlu yolcularımız ücretsiz taşınır.
- Bebek koltuğu uygulaması başlar.
- 1975 yılından beri Yönetim Kurulu Başkanlığı’nı sürdüren Av. Alaettin Yıldız görevini 3. kuşaktan Sena Kaleli’ye devreder.
2002:
- Kurumsallaşmanın temel ayağı olan profesyonelleşme başlar. Kurum kimliği yenilenir. Bilgi İşlem Entegrasyonu projesi devreye girer. çeşitlendirilir. Yönetim kurulu aktif hale getirilir.
1981 - 1991
1982:
- Şehir içi personel taşımacılığı başlar.
1984:
- Yılına kadar 0 302 model Mercedes Benz ile hizmet verilir.
- Antalya seferleri başlar.
1984 - 1986:
- Mercedes Benz Turbo S ve V6 marka araçlarla hizmet vermeye başlanır.
1987:
- V- 8 0 303 Mercedes marka araçlar ve özellikli Mavi Servis ile hizmet verilmeye başlar.
- İlk Kâmil Koç dergisi "Terminüs" yayımlanır.
1988:
- Yalova Tempo Tesisleri’miz hizmete girer.
1989:
- Sivrihisar Tempo Tesisleri’miz hizmete girer.
1990:
- İlk defa yürürlüğe giren Şehirlerarası Karayoluyla Taşıma Yönetmeliği şartlarına uygun çalışılmaya başlar.
- Kargo taşımacılığı Ralkoç A.Ş. unvanıyla sürdürülür.
- Mitsubishi Maraton marka araçlarla hizmet vermeye başlar.
- Çok sayıda çift katlı otobüsle hizmet vermeye başlar.
1990 - 1991:
- Çift katlı Daf SBR 3000, 1 ½ katlı Scania, 1 ½ katlı Daf, ½ Man, çift katlı Scania, Setra marka araçlarla hizmet vermeye başlar.
1951 - 1980
1954:
- Ege firması da bünyeye katılarak İstanbul-İzmir hattı devreye sokulur.
1965:
- Araç ithalatı kısıtlanıp yerli motorlu araç montajı dönemine geçilmesiyle firmaya toplam 115 adet öz mal Magirus Deutz otobüs alınır. Böylece havalı Apollo Magirus dönemi başlamış olur.
1965 - 1970:
- Genişleyen karayolu ağı ile birlikte Kâmil Koç Otobüsleri Karadeniz, Doğu ve Güney hatlarına açılır.
1967:
- Amblem ve logosuyla marka ve kurum olmaya doğru yol alınır.
1969:
- Kâmil Koç Otobüsleri A.Ş. unvanını alan firmanın kurucu başkanı Kâmil Koç, ortakları Av. Alaettin Yıldız, Sadiye Çağalıkoç, Samiye Gülez, İsmet Yıldız ve Ceyda Çağalıkoç’tur. 1970 Kâmil Koç 115 adet öz mal otobüsten sözleşmeli otobüs sistemine dönerek kendi içindeki özelleştirmeyi başarır.
1975:
- Kâmil Koç'un vefatından sonra ailesi tarafından şirket misyonu devralınır.
- Av. Alaettin Yıldız Yönetim Kurulu Başkanı olur.
1976:
- Turizm faaliyetleri başlar.
1978:
- Otobüsle kargo taşımacılığı başlar.
1979:
- Şirket merkezinde "Halkla İlişkiler" birimi oluşturularak yolcu şikâyet ve önerileri değerlendirilmeye başlar.
1926 - 1950
1923 - 1926:
- Kâmil Koç doğum yeri olan Pazarcık-Bursa arasında manda arabaları ile yük taşıyarak taşımacılık yaşamına adım atar.
1926:
- Bursa ilinden ehliyet alır. Taşımacılığı motorlu taşıtlarla yapma gereği duyarak, 1926 model bir Fiat araba ile Bursa-Bilecik Karaköy Tren İstasyonu arasında yolcu taşımaya başlar.
1927:
- Bağımsız bir işletme kurar. Kendisine ait 3, şahıslara ait 7 arabanın katılımı ile hizmetini sürdürür.
1933:
- Şirket bünyesine yerli kasa Chevrolet, Dodge (Graham), Overland marka 5 araba daha katılır.
- Bursa - Ankara arasında yolcu taşımacılığı başlar.
1944 - 1948:
- Marshall planı çerçevesindeki karayolu yeni yapılanma sürecinde, dört yıl içinde % 42’lik artış sağlanır. Kâmil Koç, mal nakliyesine ağırlık verir.
1949:
- Avrupa kasa 4 adet Mercedes Benz otobüs alınır ve Ankara-İstanbul hattında ilk kez yolcu taşımacılığı başlar.